type="text/css" />

Söndag den 7/2 2010

Denna helg har varit lugn och skön! Igår var vi och handlade
eftersom Robert och jag skulle festa till det lite med en 3rätters middag
framför melodifestivalen när barnen sov! Gott var det!
Och sen dela vi på en flaska gott vin och drack lite cider oxå.
Vi måste bli bättre på att ta hand om varandra och fixa till
sådana stunder för oss själva även om vi inte har barnvakt.
Idag har vi tagit det lugnt på förmiddagen och sen efter lunch drog vi iväg till badhuset!
Ungarna tyckte det var jätte roligt! Anton "simmade" själv ute på 1.2meters djup!!!
Han hade bara rygg-puffar på sig och nåde inte ner till botten men han klarade det jätte bra!
(Självklart var jag och Robert med hela tiden och han kunde lätt ta tag i oss om han behövde)
Simon ville inte gå i vattnet till en början, han tyckte det var kallt och det var verkligen kallt inne i äventyrsbadet. Men när han blev lite "varm i kläderna" så var även han i och badade. Han vågade till och med släppa mamma och pappa och sticka iväg på egen hand. Även han hade rygg-puffar på sig. Så till badhuset ska vi nog åka flera gånger! Ska ta med badkläderna nästa gång vi far till Buskhyttan så vi kan åka in till Nyköping och bada där med.
Idag ska jag försöka komma i säng tidigt för imorgon väntar en ny spännande dag! Imorgon ska jag ut på praktik igen! Jag ska ifrågasätta deras arbete lite mer nu har jag tänkt. Jag vill veta varför dom gör på just detta sätt...jag tänkte vara lite jobbig och ta mer plats som min handledare bad om förra gången. Sen ska jag vänta på att Camilla slutar så att jag kan få en nyckel hemma till henne så att jag kan ta Ronja på en promenad på dagarna när jag slutat.
Nu håller ungarna på och äter blodpudding, vilket varken jag eller Robert äter så vi ska köpa oss varsin pizza sen när dom sover. En jätte bra lösning tycker vi, ungerna får blodpudding som inte vi äter och vi får pizza som inte dom äter....!


2010-02-07 @ 18:14:08 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback