type="text/css" />

Simon rymde från Ugglan idag!

Japp, idag har det då hänt. Vill börjar med att säga att jag inte känner mej så super upprörd som jag kanske borde vara enl vissa....

Ugglan hade varit ute på gården och lekt när fröken N skulle kolla till Simon och hans kompis "lisa". Fröken N hade inte hittat dom ute på gården sa han hade frågat fröken S om hon sett dom men det hade hon inte. Efter att ha letat och ropat på dom utan resultat så hade de frågat fröken E som var inne om Simon och "lisa" hade gått in men där var dom inte heller! Panik hade uppstått och alla barn från samtliga avd. på baksidan hade fått gå in och Ekorren hade fått tagit hand om Ugglans barn så att alla tre fröknarna + några till från andra avd. hade fått gå ut och leta. Dom hade letat och ropat men inte hittat Simon och "Lisa". Efter ca en kvarts letande hade fröken A från Pyret (simons gamla avd.) kommit och frågat om dom visste att Simon och "lisa" var där.....
Simon och "lisa" hade tagit sig över ett staket som går upp till knäna på mej. Gått runt huset och fått upp dörren till Pyret och gått in där. Till fröknarna på pyret hade de sagt att de hade sagt till att de gått dit och att de fick det!!! Fröken A hade blivit misstänksam på två saker: 1. Att ingen personal från ugglan kom med och sa till att det var okej att de gick över dit och 2. att de kom utifrån. Så hon skulle helt enkelt bara gå till ugglan och kollat läget när hon upptäckt paniken som rådde på den avd. då.
Har jag underskattat min son??? Inte trodde jag att han skulle komma på att ljuga och säga att han fått klartecken från Ugglan att få gå över till Pyret. Hela grejen känns så genomtänkt för att vara utförd av två 3åringar! Fast det är ju klart, han säger ju till Camilla att hans pappa slår honom....Jag sa till Simon igår att han kanske kunde gå och hälsa på på pyret någon dag....Dumt, Therese, väldigt dumt! Kan ju säga att han inte riktiga tog det som jag hade tänkt det.
"Lisas" mamma hade inte varit glad på min son och menat på att allt var hans fel. Aldrig att hennes dotter skulle göra något sådant. Jag har aldrig tyckte så bra om den mamma och nu tycker jag knappast bättre om henne... Det var ju knappast så att Simon lyfte "lisa" över staket eller tvingade med sig henne. Vi kommer aldrig få reda på vem som kom på idéen först eftersom de skyller på varandra, men vad spelar det för roll? Dom rymde tillsammans så.... "lisas" mamma vill inte att Simon och "lisa" leker ihop längre, det är att överregera lite väl mycket enl mej. Barnen går på samma avd. så hur ska man undvika det?
Fröken E grät när hon och fröken N skulle berätta för mej idag, hon tyckte det var jobbigt att dom hade missat att ha koll på Simon och "lisa".  Till och med rektor hade varit med och letat, dom gav det 20-30min sen skulle de ha ringt polisen och föräldrarna.
Jag känner mej ganska trygg och lugn ändå. Simon och "lisa" tog sig inte utanför det stora staketet som går runt hela gården och fröknarna upptäckte ganska snart att de var bort. Dom letade i 15min ca och Simon och "lisa" hade varit på pyret i 20min när fröken A gick dit för att kolla läget. Alltså hade sökandet efter barnen kommit igång efter 5min ca plus den tid det tog för Simon och "lisa" för att ta sig över staketet och runt huset.
Som sagt jag känner mej inte så upprörd men lite imponerad av att han har kommit på hur han skulle göra och vad han skulle säga.....


2010-02-10 @ 18:48:51 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: malin österman

Jaså, så det har hänt nu.. Är inte förvånad barn har rymt förr från ugglan när fröken N jobbat...


2010-02-10 @ 19:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback