type="text/css" />

JÄVLA KÄRRING!!!

Fan va arg jag blir på människor som bara tänker på sig själv!


Ingen har väl missat att det snöar idag och att det snöat hela natten.... Jag skulle ju ut till Torshälla idag. Det hela började redan när jag sopat av bilen och lastat in ungarna, det gick knappt att komma ut med bilen från våran gata men tillslut gick det så bra så. Sen var allt frid och fröjd, på västerleden hade en bil fastnat i snön och kom inte loss och jag tycker att man iaf stanna och kolla så att personen ifråga mår bra och att allt är okej. Så jag stanna och kolla läget och hjälpte till att få loss bilen och det var även två män som stannade och hjälpte till så det gick bra.
Åkte vidare mot Torshälla och satt i bilen och funderare på om jag skulle vara feg och ställa bilen uppe på torget och gå ner till praktiken för att vägen dit ner har aldrig varit plogad och jag har kört fast en gång så det var säkert inte bättre idag.... men jag bestämde mej för att köra ner , man kan inte alltid vara feg! Sen är det ju bra om jag lär mej köra på vägen eftersom den går ner till det området vi ska bo i så nästa vinter lär jag ju behöva köra där iaf.
Tar man det lugnt går det säkert tänkte jag och svängde in på vägen, sitter där och rullar fram i 20km/h och tänker vilken tur att jag inte var så feg.... Då på en smal väg där det står parkerade bilar på min vänstra sida får jag möte så jag saktar in farten och sen sitter jag helt plötligt fast!!! Jävla skit!
Jag försöker köra fram men inget händer, jag försöker baka men inget händer....får motorstopp en gång men det är bara på det igen. Försöker igen men kommer ingenstans. Vet ni va KÄRRING JÄVELN i den mötande bilen gör då??? Jo, hon vänder och åker där ifrån!!!! Jag hade god lust att springa ikapp och fråga om det var så hon ville bli behandlad!
Sitter i min bil som sitter fast och får panik och kommer verkligen inte där ifrån. Funderar på vem jag ska ringa och be om hjälp till men det är inte så jävla lätt det heller eftersom alla är på jobbet. Sitter och svär över oplogade vägar och kärringar som inte bryr sig ett tag men inser snart att det inte hjälper, hur mycket jag än svär så sitter jag iaf fast.
Så det är bara att kliva ur bilen och försöka få bort så mycket lös snö det bara går runt däcken och sen in i bilen igen och hoppas på det bästa. Lyckas faktiskt baka någon meter innan det tar stopp igen och så i med 1:an och styra allt man kan åter vänster så man kommer upp i dom nerkörda spåren igen och denna gång lyckas jag komma loss! JIPPI!  Rullar iväg långsamt mot mitt mål och alla bilar jag möter får hålla åt sig för inte tänker jag sitta fast något mer nu.
Vägen hem var inte så kul den heller, men jag körde inte fast iaf fast det var inte plogat då heller.

Hur gör ni när ni ser någon som sitter fast med bilen, åker ni förbi eller stannar ni och kollar läget? Jag förstår om kärringen inte kunde så mycket om hur man kommer loss med bilen men hon kan kunnat sagt det då. Frågat om jag klarade mej själv....att inte ens kliva ur bilen och fråga hur det går är väldigt elakt tycker jag....hoppas att det är hon som sitter fast nästa gång.

Så sitta dagen på praktiken kliver jag in genom dörren med tårar i ögonen och är bara så arg.... men det är tur att man har förstående folk runt om kring sig då. Dom höll med mej om att så gör man inte...kärringen skulle nog behöva läsa Lpfö98s värdegrund om hur man ska behandla varandra ;)


2010-02-19 @ 12:57:20 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Din svägerska

Käraste Tessan! Lägg inte massa tid på att vara så arg. Visst kan man vid första tanken tycka att tanten borde ha stannat och hjälp dig men vi vet ingenting om henne. Den där "jävla kärringen" kanske hade en hemsk dag och orkade helt enkelt inte. Hon kanske kom hemifrån där hon just hade blivit slagen av sin man, hon kanske var på väg till sin mans/frus eller sitt barns begravning (You name it). Vi vet ingenting om vad som grundade sig i hennes beslut att inte hjälpa dig. Det är inte alls säkert att det var en handling/tanke som grundade sig i för att göra livet djävligt för dig!

Du kanske blir irriterad nu på din svägerska men jag vill faktiskt hjälpa dig att inte vara så arg (eftersom det är så extremt jobbigt och tar massvis energi). Jag tror att det funkar om man tänker ett steg längre och lägger över problemen där dom ska vara, dvs hos den jävla kärringen.

Situationen löste sig ju eller hur, trots att hon inte stannade ;)

<3

puss och kra


2010-02-19 @ 16:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback