type="text/css" />

Cyklist

Nu cyklar jag runt på denna skönhet! Så lätt trampad och så ergonomisk. Nu kan jag sitta och cykla och se åt vilket håll jag kör eftersom jag inte behöver ligga ner bara för att nå fram till styret. För att inte tala om den mjuka ``sadelmuff´´ som är så varm och skön.
Men det är otroligt tråkigt att folk inte har respekt för cyklister. Två saker hände på vägen hem idag som jag blir lite förvånad över. Först skulle jag cykla om ett par som cykla i bredd och när jag är uppe snett bakom mannen så vinglar han till och kör mot mej som då är uppe jämsides med honom. Jag klingar på ringklockan och då skriker gubben :``se dej för!´´ öhh.... har jag missat något nu? Är det okej att cykla i bredd och borde man i så fall verkligen ta upp hela vägen, borde man inte cykla på sidan av vägen??? För inte ska väl jag behöva ligga bakom och cykla i snigelfart bara för att dom vill cykla i bredd.
Grej nr2. En bit bort går tre män i bredd mitt på vägen, åter igen klingar jag på ringklockan och alla tre vänder på huvudet och tittar men dom flyttar inte på sig!!! Nej, dom går kvar där mitt i vägen och jag kommer inte förbi! Hade dom gjort samma sak om jag kommit i en bil?  Knäppa människor!
Något annat som oxå är skit knäppt i mina ögon är detta:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5960431.ab
Varför kan man inte vissa respekt för den döde/mördade och dennes familj? Är pengar viktigt i detta läge? Vad anser ni? Ska man verkligen säga bilen där en person legat i innan och efter att hon blivit dödad?
I min öron är detta hemskt, som ett andra slag i ansiktet! Bilen ska i mina ögon skrotas på en gång!


2009-10-15 @ 19:07:51 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback