type="text/css" />

Bli av med saker

Varför känner man sig alltid så duktig när man gjort sig av med saker? Igår åkte vår gamla säng och en massa kartonger till tippen och idag åkte lite gamla leksaker och porslin till pingstkyrkan. Det känns redan som om förrådet har växt till dubbel storlek och vi känner det som om vi gjort dagens gärning... varför är det så? Jag menar vi har ju inte alls gjort mycket.

Idag ska jag till skolan, börjar dock inte förens 10:15 och slutar 15:00. Skulle vara något med arbetslag idag. Alltså ett arbetslag ska komma och tala om hur dom jobbar. Känns så där halv intressant, men kan säkert vara lärorikt inför tema-arbete. Imorrn är det det veteran grupp, lärare i alla åldrar ska komma och prata om hur läraryrket har förändrats igenom tiden. Sen på torsdag var det något om hur man söker på Internet men den dagen hoppar jag nog över, ska nog sitta hemma och läsa då istället. Vi kommer ju få ha böckerna med på tentan men man behöver ju läsa igen dom tills dess och det har Tessan slarvat med...Dumt! Jag känner mej inte alls så nervös inför tentan den 29/10. Vi ska göra en planering över ett givet tema och där ska vi få in ämnena matte, språk, naturkunskap, pedagogik och teknik. Kan väl inte vara så jävla svårt?!?! Jag är mer nervös för läs- och skrivinlärnings tentan i januari som jag ska skriva om för tredje gången... men jag ska plugga över jul det lovar jag. Ska sitta i Buskhyttan och plugga och dricka vin med svärmor hela jul och nyår... eller plugga först och sen dricka vin blir nog bäst. Eller så går det jätte bra att plugga och dricka vin, kanske är vinet som saknats när jag pluggat till denna tenta tidigare...


2009-10-20 @ 09:07:21 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback