type="text/css" />

Blev ingen skola för mej

20min innan jag skulle åka iväg på cykeln ringde de från Antons skola. Det tog inte många sekunder innan jag fatta att något hade hänt för fröken lät så konstigt.

-Det har hänt en olycka med Anton....
-Ja?
-Han har slagit i bakhuvudet och det blöder jätte mycket...
-Jag kommer på en gång!
Någonstans i ``bakhuvudet´´ vet jag att det alltid blöder massor när man slår håll på bakhuvudet. Men det är svårt att vara USKA samtidigt som man är mamma...Mammarollen tar över och kunskapen blir som bortblåst.
När vi kom fram (Robert var oxå med) så satt Anton på bänken och fröken höll på att torka blod. Fröken berätta att Anton kröp in under soffan och la sig när han slagit sig. Han hade på ett eller annat sätt ramlat ur soffan. Finns lite olika versionen om vad som hänt men det är en olycka och inget annat.
Eftersom skolsyster inte är där på skolan på tisdag utan är på Mesta skola då ringde fröken och hörde om vi skulle åka dit men hon hänvisa oss till VC eftersom hon inte hade några saker där.
Åkte direkt till VC, inte tänker jag åka hem och sätt mej och vänta i 2timmar på att dom ska ringa upp, och det gick faktiskt att göra så. Vi sa till när vi kom att vi inte bokat tid och att skolsyster skickat oss. Fick en stor röd lapp där det stod att vi skulle sitta i väntrummet och vänta på syster och att det kunde ta tid.
Fick vänta 30-40min innan syster Malin kom och hämtade oss. Hon var verkligen duktigt på att ta hand om barn! Syster Malin berättade att det var vanligt att barn gömde sig när dom slagit sig, de blir stressade och chockade. Syster Malin gjorde rent såret och håret och sa att man inte behövde göra något alls åt såret, varken limma eller sy. Man kunde lägga ett tryckförband men det ville inte Anton så det fick vara.
Anton fick 3 (!!) st klistermärken och ska ta det lugnt idag. Just nu kollar han på tv.
Om han blir stel , får mer ont i huvudet eller blir svår att väcka så ska vi kontakta sjukvården igen. Han fick sova om han ville för det var vanligt att man blev trött efter en stress-reaktion.
Anton ville se hur han såg ut i huvudet och det bästa sätt var att ta en bild...
Imorgon ska han gå till skolan igen, då är det ute dag men han får ta det lite lugn även om det inte är någon fara då.
Nu ska jag passa på att spela lite Sims3 och läsa lite i mina böcker nu när jag är hemma...
Just nu håller vi på och testar ett ``husmors tips ´´ ur en av Gittans böcker. Antons tröja är full av blod så den ligger i kallt vatten och en (eller flera) nävar salt...får se om det går bort , inte för att tröjan är viktigt så är det kul att se om det fungerar.


2009-10-20 @ 11:54:24 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: malin

ja nått lär man ju göra för jag har fått nog!


2009-10-20 @ 20:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback