type="text/css" />

Vi blir inte...

...Torshälla-bor nu heller! Varför skriva att det är en 4:a när det är en 3,5:a!?!?

Ja. lägenheten som jag skrev om låg i torshälla, vårt älskade torshälla. Granne med torshälla kyrka men tyvärr (med sorg i hjärtat) är det inte vår tur att ha tur nu heller. Lägenheten är visserligen större än den vi har men det finns ingen direkt matplats i köket så dom har öppnat ett valv mellan ena sovrummet och köket för att kunna sitta där och äta. Så om vi stänger ingen där får vi stå i köket och äta för det finns ingen plats för något matbord....
Vafan ska det vara så svårt att hitta en 4:a med bra gård för???

Inatt hade Simon mycket krupp igen och när han vakna hade han 39.9 innan han ens gått ur sängen. Feber gick ner på förmiddagen men sen vid lunch var den uppe i 40 igen. Så Robert ringde VC och jag ringde mamma så kom och hämta mej i skolan så jag kom hem fort. Det är inte ofta min man låter stressad i telefon på det sättet så det var bäst att ta sig hem fort.
När jag kom hem kl 14:00 stod dom i hallen och skulle åka , dom hade fått en tid 14:15. Just då mitt i allt kom dom med nya delarna till våran säng oxå.... Jag frågade hur vi skulle göra och fick som vanligt jag vet inte till svar. Så jag tog beslutet själv, jag åkte med Simon och han fick vara hemma och ta emot sängen.
Vi skulle just slå ner rumpan på stolen i väntrummet när det blev våra tur. Läkaren ville först ta en sänka och den låg på 29 (den ska vara under 8) sen ville han lyssna på lungorna, titta i öronen och i halsen men allt såg/lät bra förutom att halsen inte var så vacker. Han fråga om Simon åt och drack dåligt för det skulle han gör om hans hals såg ut så... Sen kom han på att han ville ha ett halsprov eftersom Simon klagade på ont i halsen innan febern bröt ut men det visade inget så vi fick åka hem. Troligen har han en vanlig förkylning som satt sig i halsen vilket gör att kruppen blir värre. Läkaren sa att vi ska ge både ``krupp-medicinen´´ och Ventoline samtidigt för han var så pipig i luftrören inatt.
Så nu hoppas vi slippa krupp och akuten inatt, för läkaren sa att vi skulle åka in om det blev lika mycket inatt. Fast vi hade inga problem att lösa upp kruppen inatt, Simon svarade på medicinen så vi hoppas att det fortsätter så.


2009-11-02 @ 19:45:54 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback