type="text/css" />

Hemska Eskilstuna....eller?

Läste ni i Aftonbladet idag att Eskilstuna har Sveriges högsta arbetslöshets statistik? Men snälla någon, vad hade dom där två tjejerna i tidningen att göra? Visst dom var unga och hade varit arbetslösa längre men dom ville ju bara sitta hemma och tycka synd om sig själva!


"Jag vill inte jobba på McDolnads eller ICA för det är viktigt att man trivs på jobbet!" Vem fan har sagt att man inte trivs på jobbet om man jobbar där då?
"jag tänker inte jobba inom vården!" Nehe, men det är där dom flesta som hoppat av skolan (som denna människa gjort) hamnar!
"Jag vill inte plugga för då får man skulder!" Öhh...ja, men du får oxå möjligheten att tjäna mer pengar efteråt eftersom dina chanser att få jobb ökar...
Sen sitter man i tidningen och säger att man inte har pengar till hyran men man har hund, handlar på systemet och har en ny dator....
När både jag och Robert var arbetslösa och Anton var 1-2år så SPARADE vi ihop 42.000kr till en nyare bil på mindre än ett år. Vi tog dom småjobb vi fick och  sparade pengarna som blev över när det nödvändigaste var inköpt!
Mycket handlar om inställningen man har!
Sorry tjejer, men jag köper inte era tårar! Det var bara skrattretande att läsa om hur dåligt det skulle vara i "arbetslöshetens Eskilstuna" som Aftonbladet skrev....


2009-11-17 @ 19:42:13 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback