type="text/css" />

Jävla skit dagis!

Nu kl 12 ringer dom från Antons dagis och säger att jag skulle hämtat honom kl 11. 

-Nej, det var förra måndagen, säger jag. 
- Men det står här på schemat att han ska gå hem kl 11 och nu finns ingen mat till honom.
-Men det är väl inte mitt fel eller mitt problem? Varför skulle jag skriva honom till kl 11 när jag har provtid til 11:30?, säger jag.

Då blir kärringen som jag inte har en anning om vem det är sur och börjar fråga vad jag gör hemma.
-Men vi fick gå när vi var klara med provet och nu pluggar jag inför nästa prov...varför måste jag försvara mej?
-Man får inte ha barnen på dagis när man är hemma!
-Men jag pluggar ju! svara jag.

Det hela slutar med att hon ger upp. Sen tar det max 10-15min sen ringer rektorn upp.
-Vadför är du hemma nu? börjar hon med att fråga.
-För att jag blev klar med provet tidigt och nu pluggar jag.
-Om du ska ha barnet på heltid vill vi ha ett intyg på att du är inskriven 100%på högskolan.
-varför? Ni har vetat att jag pluggar sen januari...
-Det kostar pengar när du gör såhär!
-Vad är det jag gör?
-Skriver fel tider!
-Men jag har ju inte skrivit fel tid, jag har kollat med Simons dagis och där står det 15... Varför ringer ni hem, på hemtelefon om man inte får vara hemma?
-Hmmm.....

Så nu ska jag lämna in ett intyg på att jag pluggar snacka om att bli ner tryckt i skorna!!! Det intyget kan dom ses sig i stjärnorna efter! Jag betalar för full tid så då får han gå full tid.
Detta skulle aldrig hända på Simons dagis!

P.s tror provet gick bra. Kändes bra iallafall.


2009-05-11 @ 12:39:57 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Monika

Vad håller dom på med...är dom helt bakom flötet....


2009-05-11 @ 12:55:14

Postat av: Petra

Varför byter ni inte dagis till det bra dagiset då?


2009-05-11 @ 13:10:23
URL: http://http:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback