type="text/css" />

3åring och 6åring


Behövde lite tröst och några tips så jag slog upp Trotsboken, bara för att se att mina barn är normala... :)

3åringen:

*  ``Det uppstår småkonflikter mellan 2-3åringar och deras föräldrar var tredje minut och större konflikter 3-4gånger per timme´´.  
Dom småkonflikterna bryr jag mej inte så mycket om, vet inte ens om jag tycker dom infaller så ofta. Men dom stora när han kan ligga och skrika på golvet i en timme är mer slitsamma fast dom inträffar inte så ofta.

* ``2-3 åringen är oftast mycket hjälpsam och hjälper gärna till i köket eller med städningen.´´ 
Men 2-3åringen har lite svårt för att inse när han har dukat klart eller städningen är klar...han vill liksom mer hela tiden...

* ``Maktkamp vid matbordet är inte ovanligt vid denna ålder´´.  
Titta dom har skrivit om Simon! Äta på dagis går bra men inte hemma.


Jaha, vår 2.5åring verkar ganska normal. Nästan så man tycker att han trotsar lite när man läser om hur andra har det.

6åringen:

* ``Rättvisa är viktigt just nu´´. 
Jo tack, det har vi märkt. Men det är inte alltid det går att skapa den rättvisa han vill ha.

* ``Datorspel spelar en viktigt roll för 6åringar´´.
Öhhhh.... jo just det.....

* ``6åringar klara av att spelar sällskapsspel men de brukar vara dåliga förlorare´´.
Se även Anton nämns i denna bok. Det brukar inte gå att spela klart spelet för han är så arg att han ska förlora även om han leder just då..

* `` Lilla tonåren brukar man kalla 6årsåldern´´.
Ännu en perfrekt beskrivning.

Verkar som om mina barn är rätt normala iallafall, men dom kan vara rätt jobbigt oxå!

O.B.S Alla kommentarer är skrivna med glimten i ögat!


2009-05-07 @ 16:54:26 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback