type="text/css" />

Andra dagen på VFU:n

Jaha,då var andra dagen på VFU:n avklarad och jag längtar tillbaka till skolan! Visst det är ingen fel så på VFU:n men det är inte så jag vill arbeta i framtiden. Barnen gör vad dom vill, när dom vill och hur dom vill. Finns ingen samling eller sångstund under hela dagen. Man sitter var man vill när man äter, man äter det man vill. Vill man äta tio hårdamackor istället för mat så är det okej. Man behöver inte smaka på maten.

Jag skulle kunna tänka mej en blandning av ``det vanliga dagis´´ och detta.

Jag tror inte barnen lär sig ta ansvar på detta sätt som dom säger, jag tror barnen lär sig att man får göra vad man vill när man vill alltid. Det skulle vara intressant att se hur det går för dessa barn när dom kommer upp i skolan sen. Har dessa barn större problem med koncentrationen eller skijler det sig inte ? Kan dessa barn lika mycket som barn som gått på ``vanligt dagis´´ när dom kommer till f-klassen?


2009-03-11 @ 18:38:30 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: faster

Vad är det för inriktning på dagiset?

Puss och kram


2009-03-11 @ 19:28:51

Postat av: Emma

åååå vad <arg jag blir när jag läser din blogg .. det är slappt av personalen barnen behöver struktur och regler gränser att man sitter vid bordet man sitter i samlingen och äter frukt och man måste ju ha någon som helst gränser annars vart befinner vi oss när dom är ungdomar och är 15 år .. VArt är världen på väg??


2009-03-11 @ 21:06:19
URL: http://mamaemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback