type="text/css" />

Sjukskriven...

men inte för ryggen utan för att jag har ett sår på fingret som har blivit inflammerat (eller heter det infekterat?) och inflammationen har spridit sig i fingret. En massa var i fingret som inte vill komma ut...ont ont!

Så jag är sjukskriven till och med 31/7. Kanske låter lite fånigt att vara sjukskriven för ett sår men i mitt jobb är det stor risk att få in bakterier i såret eller att jag ska föravidare bakterier till dom gammla och svaga. Fick pencillin för att bli av med bakterierna, Flukloxacillin Evolan.... försök säga det snabbt 10gånger!
Om inte FK gick med på min sjukskrivning skulle läkarn sjukskriva mej som smittobärare för det var tydligen inga vanliga bakerier jag har ...dessa (som jag inte kommer ihåg namnet på) åt upp vävnaden runt såret så det är därför mitt sår växer sig längre ner på fingret hela tiden och ett vanligt spritförband inte gör någon större nytta.
Blir inte fingret bättre efter 10dagar med pencillin så kommer dom skära upp och klippa ner nageln eller dra bort den....

Det positiva är att ryggen känns mer ska vi säga stabil idag! :) 
Hoppas bara inte den tycker en dag på Parken Zoo är för mycket imorgon....


2009-07-20 @ 18:29:47 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Camilla

men stackars dig låter inte kul alls. Skönt att du blir sjukskriven iaf så att du får vila upp dig. Jag hittade en liten han hund utanför dörren imorse han försökte direkt att para sig med Ronja och hon sa inte precis nej. Hade ju varit passande med den hunden men eftersom att jag inte har ägarens tillåtelse så tillät jag inte det. Nu är han med mig på jobbet tills ev Polisen hittat hans ägare eller ägaren hittar numret till Polisen då jag har anmält att jag hittat honom. Jättesöt...


2009-07-21 @ 07:50:44
URL: http://camillasss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback