type="text/css" />

Jag längtar redan till nästa sommar!

Nu har jag bestämt mej! Jag kommer inte att jobba nästa sommar. Jag har tröttnat på att jobba på ett ställe som inte känns rätt och där man inte är ``något´´ när man bara är timvikarie. Jag är trött på att ``torka upp´´ efter andra och då menar jag inte dom gamla. Det är två veckor kvar att jobba denna sommar och jag hoppas slippa jobba en timme mer än vad som står på schemat.

Jag kommer säkert sitta här och klaga nästa sommar på att ungarna är jobbigt men det skiter jag i just nu, bara jag kommer bort från det där hemska jobbet där dom inte vet vad sjukskriven innebär (hade dom det hade dom inte ringt och frågat om jag kan jobba 3gånger under dom två veckor jag varit sjukskriven).


 Denna kommer snart hem till oss! Jag kan inte skriva ut från min dator utan att gå in till stora datorn (där även skrivaren står) och dra igång den för att kunna skriva ut från min dator. Detta skulle lösa sig igenom att ha skrivare inkopplad i nätverket sa Robert och för att det skulle fungera var vi tvungna att köpa en grej för 5-600kr. Så vi kom fram till att vår gamla skrivare inte var värde det så vi köpte en ny istället som har den där grejen inbyggd! Visst det kostar 1304kr men då får vi så mycket mer, scanner och kopiator oxå. Sen sägs det att denna ska vara jätte bra på att skriva ut bilder och sådan gillar ju jag! 

Idag hoppas Robert kunna sluta jobbet efter lunch, vi ska nämligen upp till mamma och pappa och bygga kök igen! Funderar på att klä barnen och dra redan nu och sen hämta Robert senare.....Ungarna är så mycket gladare hos mormor och morfar där man kan vara ute....nu har vi inte varit ute på 3dar. Tog en kvälls promenad igår men det är ju långt ifrån samma sak som att kunna vara ute hela dagarna.

Vi måste se till att komma här ifrån! Det kan inte vara meningen att hela familjen ska gå och må dåligt över boendet.... Ungarna vill vara ute och vi vill bara ha det bra. Det är inte värt att betala 6500kr i hyra för något som inte fungerar. Dom har fortfarande inte varit här och kollat förrådet, det ligger fortfarande döda fåglar på golvet där inne....

Nej, nu måste jag komma fram till ett beslut, åka nu eller vänta tills Robert kanske kommer hem efter lunch???


2009-07-29 @ 10:04:46 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback