type="text/css" />

Magsjuka

Hatar, verkligen HATAR magsjuka!!! Det går för fullt på Simon avdelning nu och nu har han diarré! Lagom kul...

Han är glad och pigg och verkar inte må dåligt på något sätt. Vi får väl hoppas att det beror på att han åt Antons yoghurt med laktulos i igår.....
Vi har en storföreläsning i v-rås imorgon, vår första föreläsning och jag vill verkligen gå! Jag BEHÖVER verkligen gå på den.
Så nu är det bara att tvätta händerna överdrivet mycket (som om vi inte redan gör det?) och köra på med handsprit. Varför spritar dom inte barnens händer på dagis? Jag frågade igår och det gör dom inte för att dom stoppar händerna i munnen, men om man spritar och dom sen stoppar händer i munnen så lär dom ju bara göra det en gång för inte smakar det gott. Dom borde iallafall kunna göra det om man som förälder säger till om det.... Vi spritar ju Simons och Antons händer här hemma.
Jaha, får väl gå och ta upp blodpudding ur frysen så dom har något till lunch. Får ju ha båda två hemma idag eftersom jag inte kan ta med Simon in på Antons dagis vid hämtning och lämning.

Hejsvejs!


2009-01-15 @ 09:05:00 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback