type="text/css" />

Vad är rättvist?

Pojkarna ska plocka upp på sina rum varje kväll innan tv. Jag tänker inte gå ifrån det! 

Anton städar sitt rum snabbt och Simon städar helst inte alls. Anton säger till Simon på dagarna att vi leker på ditt rum så slipper jag städa. 

Vad är rättvist att göra i detta läget? Låta det vara som det är? Dvs att Antons rum knappt är stökigt och Simon får städa allt. 
Om Anton ska hjälpa Simon och städa slutar det med att han får städa allt själv! Just nu städar han Simons rum under högljuda protester vilket jag förstår eftersom Simon går omkring här i vardagsrummet. Så denna kväll kommer att sluta i skrik och gråt när Anton får titta på tv och Simon gå och lägga sig.

Så vad är rättvist att göra? Simon städar inte hur man än gör men är det rätt att Anton säger att vi leker på ditt rum så jag slipper städa?


2009-08-25 @ 18:50:08 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback